lördag 8 oktober 2011

washi tejp



Uppfinningen är japansk- såklart-och används framförallt till scrapbooking. Det fiffiga är att den man skall kunna använda den på tapeter och väggar utan att det blir några märken. Det är med andra ord perfekt för barntrummet. Själv tänkte jag använda min till att få upp lite fina planscher och kort på väggen och när jag tröttnar är det bara att ta ner tejpen eller klistra upp något nytt. Jag har även sett bilder där man använt tejpen till att dekorera vaser och glas. Den är alltså väldigt användningsbar:)


Tejpen finns bla att köpa här:




Eller här:





Sen är det bara att sätta fart på fantasin:)

1 kommentar:

  1. Fick precis hem ett litet paket med dessa härliga tejprullar som jag beställt av darlingthings.se. Så nu blir det tejpning lite överallt :)
    Kram Annika

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!