onsdag 12 oktober 2011

Takida - Handlake Village



I dag spelas Takida på spelaren i köket och jag diskar o fejjar av bänkarna. Det har sett ut som 7 svåra år i vårt kök, jag har haft många jobbiga rygg dagar i rad nu och inte orkat hålla efter. Då blir det tyvärr såhär.

Sambon har också haft mycket på jobbet i flera veckor o jobbar mycket mer än han skulle behöva. Han har tom jobbat 4 söndagar i rad & även ett par-tre timmar över varje dag. Iofs så klirrar det ju lite extra i kassan och det behöver vi verkligen, men är det värt det om man knappt träffar sin familj? Ja allt är en balansgång och det är svårt att hitta just balansen!!

Ang balans, så måste jag försöka att hitta balansen i mitt liv, jag måste både orka träna, jobba och även orka med hemmet och barnen och dessutom ORKA med mig själv. De är svårt att veta vad jag ska prioritera el inte, allt är viktigt!! Mår inte jag bra, så mår inte min familj heller bra... Jag vet inte riktigt hur jag ska göra, för att hitta en någolunda balans? Hade ekonomin funnits, så hade jag nog valt att sätta mig själv o barnen i fokus, genom att inte jobba alls, utan ägna tiden då barnen är i skolan till mig själv o min ryggträning och sedan unna mig lite spa, massage o fotvård. Dessutom att träffa vänner över en lunch & lite shopping på stan. Sedan hade min tid på eftermiddagrna gått till barnen. Men tyvärr måste jag jobba för att dra in lite kosing till räkningar o sånt där tråkigt... att unna sig "friskvård" med massage o bubbelbad finns bara i mina drömmar.... & synd är det, jag tror min själ skulle må himmla bra av lite bubbel:)

Nä nu ska jag o takida fortsätta att fejja det sista, tack för hjälpen takida, det går mycket bättre med sällskap av er!!

1 kommentar:

  1. Ja det är ju en ganska så viktigt balansgång det där som sagt det är ju viktigt att du mår bra för att orka ta hand om hem och barn. Ta träningen som egen lyx tid ist för en måste grej. jag brukar ha spa hemma för mig själv, kanske du kan ha och med din dotter ibland för egentid tillsammans, köpa lite lyxiga och härligt doftande produkter och ha lite ansiktsmask och fotbad. hur mysigt som helst och behöver inte kosta så mycket =) Kramar

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!