lördag 14 augusti 2010

Sista doppet?

Åter hemkommen efter ett par härliga dagar i SUNDSVALL.
vädret har varit kanon fint & ena dagen tillbringade vi ute på
Alnö. Närmare bestämt vid Tranviken, längst ner på ön...

Alnö-även kallat Norrlans Hawaii.

På Alnö finns många friluftsbad att välja på sommartid. De allra flesta badvikarna och sandstränderna finner man på södra Alnö.Störst är Tranviken med tempererad bassäng, dusch, bastu, wc, restaurang, minigolf och närbutik. Välbesökt är även Hartungviken och Bänkåsviken som bägge har wc och omklädningsrum. Bland de övriga mindre vikarna kan nämnas Ripsandsviken, Grönviken och Havstoviken.



Vi badade, tittade på båtar & byggde sandslott
på den stora stranden... som just denna dag var ganska tom på människor.
De flesta har nog slut på sin semester kan jag tro...
men det gjorde inte oss något;-)


Fina klippor att sitta och mysa på...


Fotavtryck i sanden....



Mamman (jag) i familjen, sitter och tittar ut på havet och bevakar min badande familj!!
Detta var en härlig dag... dagen efter gjorde vi yttlilgare en mysig utflykt. De bloggar jag om i morgon!!
Nu ska jag hjälpa sambon att bygga i hop lite ikea möbler... för självklart blev det också ett besök på Ikea!!
Hej hopp...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!