onsdag 11 augusti 2010

Lchf Sesambröd


LCHF Sesambröd


Tid: 15 minuter

Ingredienser:


1 msk fiberhusk

2 dl skalade sesamfrön

1 tsk bakpulver

2 dl riven ost

3 st ägg


Gör så härSätt ugnen på 225 grader. Häll alla torra ingredienser + osten i en skål och rör runt med en sked så att det blandar sig ordentligt. Tillsätt alla äggen och rör samman allt till en deg. Ta en långpanna och lägg i ett bakplåtspapper. Häll ut degen på pappret och bred ut den med hjälp av en slickepott så att degen blir jämn. (Degen täcker inte hela pappret utan den blir ca 38X24cm). Grädda den i mitten av ugnen i 8 minuter.

1 kommentar:

  1. Går det bra med LCHF:andet? Jag höll på ett tag jag oxå men tyvärr började jag slarva och är nu tillbaka på noll...men ska köra igång igen...snart... ;)
    Har du kvar det där fina grytunderlägget i betong som du skulle säja?? Isåfall skulle jag vilja köpa detta, hör av dig om du har det kvar! Kraam Annika

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!