söndag 15 augusti 2010

Utflykts tips i Sundsvalls området.

Svartsviks industriminnen.
Svartvik - ett besöksmål som erbjuder mycket mer än bara industrihistoria.
Svartvik ligger 1 mil söder om Sundsvall, vid E4:an.
Stor parkering finns att parkera på...
Förutom utställning och byggnader från industriepoken finns det en spännande park- och trädgårdsmiljö, lekpark med historiskt tema, god mat i herrgårdsmiljö, mysigt sommarcafé och antikhandel.
Spela på kägelbanan!


Redan 1858 byggdes den första kägelbanan på Svartviks Herrgård. Den revs 1953, men en ny byggdes upp på samma ställe 1993-94. Vem som helst kan spela kägel, som påminner om bowling, men med större klot.

Svartviks Herrgård byggdes 1821-22.
Kryddträdgård, kunskapsloft och pedagogisk lekpark finns
brevid herrgården.
Här spenderade vi någon timme. Barnen lekte på den spännade lekparken...
jag ägnade tiden till den stora antik & loppis butiken... så stor och fint upplagt!!
Tyvärr får jag inte in bilderna från min telefon till datorn, jag fotade den fina kryddträdgården, herrgården, & lekplatsen. det är en fin miljö... kanske jag får till bilderna senare? Då får ni se dem....

1 kommentar:

  1. Vilka härliga utflyktsmål ni har varit iväg på i sundsvallstrakten...jag är oxå jättesugen på att fara iväg...
    Jag har oxå tänkt åka och plocka på Rödön hela sommaren men det har inte blivit av!
    Tänk att det ska va så trögt att komma iväg på vissa saker...jag va förbi dig idag på väg hem från jobbet men ingen va hemma...bara vovven :)
    Provar igen nån anna dag...mannen är bortrest denna vecka så man är ensamstående och då blir det ju genast lite mer att göra hemma...
    Ha det gott! Annika

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!