onsdag 4 augusti 2010

En regning dag som denna...

Så passar dottern på att baka chokladbollar....

Den ena efter den andra hamnar i munnen...undra hur många som läggs i skålen?
Oj blev visst dubbla bilder=) Vet inte hur man tar bort den, så den får hänga kvar!!

Koncentrerad....


Rulla rulla liten bulla...


Sonen på 7 år ser man inte så mycket här hemma detta sommarlov. Han har hittat många kompisar i närområdet som han kan cykla till... det är kul att det finns lite barn här på landet ändå!!
Men lillasyster gjorde tydligen några chokladbollar till honom också som han får när han kommer hem...;-)
Jag själv Gi/lchf:ar just nu, så tyvärr blir det inga chokladbollar för mig.
Jag får nöja mig med en liten "smörboll" i bland:
Smörbollar
(liten sats)
Det här behöver du:
100 gram smör 80 % fett
100 gram torkade kokosflingor
1 msk kakaopulver 20-22 % fett
2 msk bryggt kaffe (starkt kaffe, ska det vara tycker jag)
1 msk hermesetas lättströ (jag tar två tsk)
Rör i hop allt till en smet, ställ i kylskåpet tills det blir kallt & går att rulla till små bollar...
Ta en liten smörboll till kaffet;-)
OBS: De som har svårt att äta smör i vanliga fall... detta är inget för er.
Jag tycker detta är ett bra sätt att få i sig fett om man tex äter en ganska fettsnål middag el lunch. Då tar man sig en liten smör boll till efter rätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!