fredag 30 november 2012

Paket på posten:)


Det är tur att det finns internet shoppar för allt nu för tiden,
 i mitt fall är det perfekt att bara "klicka" hem julklapparna hemifrån och sedan hämta ut paketet på Ica. 
Jag orkar verkligen inte gå omkring på stan el ett köpcenter och "leta" julklappar o stå i kö, min rygg pallar inte det nån längre stund, även om jag har korsetten så kommer "trötthetskänslan" snabbt & jag behöver då antingen sitta el ligga ner en stund för att inte få den hemska värken som kommer som ett brev på posten.

 Många undrar hur jag klarat att jobba på förskolan så pass länge, som jag gjort ändå efter op, det beror endast på det flexibla arbetssättet. 
Jag kan stå, sitta el ligga ner o läsa boken för barnen, lika gäller när vi bygger med lego el clics el pussel.
 Jobbet varierar och jag är rörlig under hela dagen.... men jag får också "mer" ont av att vara så rörlig, det är som en ond cirkel= mer värk, minder sömn, mindre sömn, sämre tålamod både med mig själv & med värken= MER ONT!

Hur som helste så är 
det nog påfrestande att bara åka o handla mat på Ica maxi, om man gå tillbaka till där jag började.... Har iallafall "klickat" hem alla julklappar till barnen nu. Ska bara be sambon köpa lite julpapper så kan vi hjälpas åt att slå in grejjerna nån kväll när barnen sover.

Skönt att ha det färdigt!!

I morgon börjar Julkalendern på tv:en också. Kul! Jag tror den kommer vara bra i år!!

Ska ni se den?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!