lördag 12 maj 2012

Vårt Maj projekt:)

Trädgårdspaviljong/pergola.



Tog och beställde en enkel trädgårdspaviljong för någon veecka sedan. Nu har den kommit och är ihopskruvad.
Nu ska bara platsen där den ska stå fixas till. Jag har tänkt mig att den ska stå på/i en stor cirkel mitt på gräsmattan, i cirkeln ska det ligga marksten el grus på nått sätt, det är inte riktigt bestämt hur exakt det ska bli ännu.
Från huset till paviljongen ska det iallfall bli en sorts gång av grus/sten. När allt är klart ska där (i anslutning) planeras ett körsbärsträd & clematis som ska klättra upp för paviljongen.
Ska också försöka köpa till sådana gardiner som finns på bilden ovanför. Det ser mysigt ut!!

3 kommentarer:

  1. Det blir nog en mysig plats till sommaren =)

    SvaraRadera
  2. Åhh kommer bli superfint!! :)
    Jag saknar min lilla "pergola" som jag gjorde i gamla skulet förra sommaren med massor av vita gardiner som fladdrade i vinen...men som tyvärr blev påkörd av en stor traktor när vi borrade bergvärme i höstas....så den va tvungen att rivas....
    Kommer förbi och kikar senare när den blir färdig...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Första gången jag är här.

    Vilken fin blogg du har. Och er blivande trädgårds pergola är ju tok snygg.

    Hit kommer jag gärna igen. Ha en fin dag! Kram Maria

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!