söndag 23 oktober 2011

Ensamma söndagar...

Har blivit så att jag o barnen är helt ensamma på söndagarna nu för tiden. Sambons jobb är helt galet för tillfället & de jobbar konstant. Minst 2-3 timmar över varje vardag, i bland tom 4-5 timmar över o sedan jobbar de också på söndagar.

Detta är sambons 5-6 söndag på raken. Jobbet har dessutom extra anställt fler st, men ändå hinner de inte med. Bra iofs att det mycket jobb & bra att det blir extra pengar i kassan. Speciellt nu när jag först o främst varit 100% sjukskriven ända sedan i Maj & nu när jag jobbar 50% av mina 75%, alltså jag jobbar 3 timmar/dag. Så min del i att "dra in pengar till familjen" är ju inte så vidare värst just nu.... & att få extra pengar till julhandeln är ju kanonbra.

Dock är jag ganska så klar med julklapparna, iallfall till barnen, mina systrar, systerdöttrar & mina bästa vännina & hennes barn. Har till föräldrar & svärisar & sambon kvar att klura lite på... sen beror det på vart vi kommer fira julafton. Vi har som regel att köpa julklappar till värdfamiljen. Vi köper alltså inte julklappar till Anders syskon & syskonbarn (det har de bestämmt tillsammans) om inte nån av de familjerna är julaftons värd då förståss.... Detta är bestämmt mest pga ekonomin & att Anders syskonbarn är stora/näst intill vuxna. Mina syskonbarn är jämngamla med våra barn o umgås som kompisar o därför ger vi varandra julklappar.... Hur gör ni i era familjer??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!