fredag 26 augusti 2011

Bortblåst värk o mörbultad!

Nu har jag kommit hem, operationen gick bra o värken i benet är som bortblåst.
Däremot gör det jävligt ont i själva ryggen o operations såret. Jag känner mig mörbultad o supertrött. Blev sövd ungefär kl 8.00 i går o vaknade på uppvaket kl 14,30. Operationen hade tagit längre tid än vad kirurgen trodde pga att diskbråcket var megastort o det var trångt o ärrigt i området som skulle rensas.
Men det lyckades utan att skada nått annat. Värken i benet är borta, precis som vi hade hoppats på. Nu blir det VILA i ca 3 veckor för att läka i hop o sedan kör jag o sjukgymnasten i gång med min träning. Förhoppningsvis lättar smärtan i ryggen om någon dag. Det är otroligt skönt att detta är över nu, alltså själva operationen. Nu gäller det bara att komma igång med träning så jag kan hålla värken i nacken i schack, den har blir tyvärr värre iom detta ländryggsdiskbråcket, också....

3 kommentarer:

  1. Åh, snart kommer du att kunna röra på dig obehindrat igen, det är jag säker på! :-)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt att du inte har ont i benet längre. Det är verkligen underbart. Jag slapp ju mitt ena ben efter första operationen.

    Jag hoppas du tar det lugnt och blir bättre. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att det gick bra. Hör av dig då du mår lite bättre som kommer mamma och jag förbi =)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!