lördag 12 februari 2011

Gammla burkar med rost

Gammla burkar av olika slag, faller mig i smaken.
Jag blir glad av att se på dem o tänka tillbaka på den "gammla goda tiden" då man tänkte på kvalite o inte som i dag i vårt "slit o släng" samhälle...
Inget av dagens "pack" material kommer att finnas kvar om hundra år.



Titta på den nedersta burken, det är en "godisburk" man kan kanske gämföra den med dagens: lösvikts-godis-plast-låda-med-lock.
Som de får levererade in till butikerna.
Fula, genomskinliga med fula plast (klistermärken) etiketter med inneållförteckning...
Urk.
De åker ju i återvinningen direkt, o ingenting sparas inför framtiden!
Jag är glad att hitta, fina burkar som använts och sparats, så att även jag kan uppleva lite av "förr i tiden"
Håller ni med?

3 kommentarer:

  1. Visst va det snyggare förvaring förut, jag är som dig, hellre snygga gamla burkar med lite rost än plast...det värsta med plasten är ju att de inte ens går in i det dumma "hålet" på återvinnings containern :( hi hi
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ha ha så sant Annika=) Jag blir så irreterad när jag är på återvinningen o hålet är för litet!!

    SvaraRadera
  3. Håller med dej, fick precis ta över flera gamla burkar av min mormor, jättefina...vet bara inte hur jag ska få rum med alla....vill ju ha dom framme allihopa! Hoppas allt är väl med er! Kraam

    Ullis i Smålandet

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!