fredag 1 oktober 2010

Trälådor...

Tänkte visa er två av mina trälådor i detta inlägg...

Detta är en gammal gedigen, tung och ordentlig trälåda, som en gång i tiden använts till en separator. Alla vet säkerligen inte vad en separator är i dag? Men jag själv är uppväxt på en bondgård och innan min mamma & pappa tog över gården så var min mormor och morfar ägare & såklart hade de en separator.... under den tiden, fanns det endast 8 små fjällkor i ladugården, med de söta namnen så som bla Ada, Beda & Fina! Jag minns dessa fina djur, som om det vore i går, då jag följde med min mormor för att mjölka...det var tider då djuren hade ett namn, presonlighet och blev älskade!!

Denna trälåda som jag använder som ljusförvaring, har en gång i tiden används som Ister låda, antagligtvis som embalage från tillvekare till säljare!!?
Någon gång har sedan ett lock tillverkats och satts fast lite hipp som happ och sedan har denna låda stått hos svärföräldrarna som en förvaringslåda för spik och annat smått o gått. Lådan har stått så gömd, så det tog 12 år för mig att se den;-)
Tragiskt att så fina lådor inte haft nått värde!!

Här hemma hos mig har trälådor högt värde och i helgen ska jag i väg och leta flera lådor. Dottern behöver nått att förvara sina leksaker i i sitt nya rum!!

Ha en riktigt trevlig helg!
Kram Cissi



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!