onsdag 27 oktober 2010

Innomhus växter...

Var häromdagen i väg för att köpa lite nya växter.
Kom hem UTAN!

Hittade absolut inget som föll mig i smaken...
Denna murgröna finns i min hall & det är en växt som jag gillar...

Olivträd tycker jag också om, dock är de svåra att övervintra tycker jag och de blir ofta fula och tappar bladen under den kalla o mörka årstiden.... så nått mer sånt ska jag inte ha just nu...
Detta träd finns i mitt kök.


Däremot är det snart hög tid för min absolut favorit knöl, nämligen Amaryllisen!!
Åh vilken vacker skapelse....
jag brukar ha flera st.
Denna är från fjolåret och den höll sig fin i mååånga veckor, jag var bara tvungen att föreviga den på slutet... några dagar senare hade den "gjort sitt"...

******************************

Har ni några förslag på fina innomhus växter? Gärna på stam o "gröna" tycker inte om färgglada växter med massor med blommor!!

Ha en fin Onsdag!


1 kommentar:

  1. Jag håller med dig! Jag skulle oxå behöva lite blommor men hittar inga bra :( Älskar murgröna men har aldrig lyckats hålla dom vid liv inomhus ute går det bra..Tro det eller ej men jag har ALDRIG haft en amaryllis. Det kanske är dax för det denna jul, Min favorit annars är HYACINTER :) älskar älskar dessa små doftande blommor! (min man däremot han snörvlar och nyser hela december....hi hi )
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!