måndag 30 augusti 2010

Dotterns blivande säng

Denna kökssoffa räddade jag i från Majbrasan, för några år sedan.
Den skulle nog ha brunnit bra=)
Dock tyckte jag den var alldeles för fin, för att eldas upp.
Dessutom kommer den från min farmors brors hem!

Den har tydligen från början varit brun, sedan har den haft en grön & en blå färg
och tillslut blev den vit.

Färglagret var tjockt och fult.
I dag åkte det väck. Jag tog fram värmepistolen och skrapan
& har slitit som ett djur för att få bort färgerna.
Framstycket är så gott som klart & i morgon ger jag mig på själva soffan....
Sen ska den målas om i ny färg. Köpas en tjock och mysig madrass
och sedan kommer denna soffa få agera säng till dottern.
Blir nog bra det!!
Vilken färg ska jag måla den tycker ni?
Hennes rum kommer bestå av färgerna, vit, röd, rosa och grå till mesta del.
Väggarna blir vita (mest troligt spont) med en fondvägg i rosa tapet, med små rosor på...

2 kommentarer:

  1. Som ett fan av lila säger jag lila åt det lite ljusare hållet, super snyggt till både rosa och grått.

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!