tisdag 27 juli 2010

pottery barn kids...

Till hösten ska vi bygga om vår övervåning lite, vårt hus består av endast två sovrum. Barnen delar i dag rum & nu när de är 7 & 4 år
så börjar det märkas att de vill ha egna "kryp in".
Innom nått år, ska huset byggas ut med minst två stora sovrum till. Vi måste bara hitta tid & pengar.
Tills dess får vi göra en lösning med några väggar och några dörrar i det befintliga stora barnrummet... det kommer resultera i att sonen på 7 år får ett eget, ganska stort rum, med ett vanligt stort fönster och ett litet fönster nedanför snedtaket. Han kommer få plats med säng, hylla, skrivbort och lite annat.
Dottern kommer däremot bara att få ett litet rum, där säng och en liten hylla/byrå, kommer få plats & med endast ett litet snedtakfönster. Däremot kommer hon få ett typ av "lekrum" utanför sitt lilla krypin, där hon kan ha sina dockvagnar, dock kök och allt annat i leksaksväg. Det rummet kommer dock storebror passera, när han ska till sitt rum...



På den amerikanska sidan www.potterybarnkids.com finns mycket inspiration till barnrum. Jag skulle kunna köpa massor av saker där.
När vi var över till USA 2007 besökte jag en sådan butik & jag jag gick runt där i timmar och bara tittade och drömmde...


Dessa söta bakverk skulle passa i dotterns lekkök. De ser så mysiga ut att leka med och dessutom ser de så goa ut!!

Denna diskbänk hör till en hel serie som kallar sig PINK RETRO & hela den serien kan du titta på här: http://www.potterybarnkids.com/room/rom/romply/romplyrtk/
Så gulligt!!




Önskar att jag kunde bädda sängarna våra så här=) det ser så inbjudande ut att krypa ner. Jag är tyvärr en sådan som typ aldrig bäddar... jag är helt enkelt för lat!! Men nån gång kanske det blir ändring på det?? eller inte...
Hur som hellst så kollar jag och inspireras till att ordna mina barns blivande rum i dag... sonen kommer ha färger som blått, grönt & Svart som bas. Svarta möbler, olika bred randig fondtapet
i lite olika blå & gröna toner. Tre helfärgade väggar i antingligen limegrön/grön, Sedan lite limgröna/gröna detaljer som förvaringskorgar, papperskorg, lampor osv...
Dottern vill ha Rosa tema på sitt rum. Det blir en rosa småblommig fondtapet på ena kortväggen, vita spontade väggar resterande, vit säng med rosa sängkläder, vit byrå/hylla med lite finare leksaker i som matchar rummet. Rosa lampa & rosa/vit/gröna gardiner...
Känner mig taggad till att börja inreda... det gäller bara att få sambon att bygga väggarna först=)



1 kommentar:

  1. Ljuvliga barnmöbler! Det är nästan så man önskar att barnen var små igen så man fick inreda barnkammaren på nytt med dessa fina saker!
    Kram kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!