fredag 12 april 2013

Min blivande trädgård...


Vi har en tomt, en villa, garage o en gräsmatta men saknar helt en "trädgård".
Min drömträdgård är en lummig, grön, busig, vildvuxen trädgård med många spännande sittplaser & ställen man kan upptäcka. Den ska också ha mycket ätbara växter & bär & vara väldigt barnvänlig.
Att anlägga en trädgård är dyrt.
Hos oss finns inte mycket pengar att lägga på trädgården & jag måste istället använda fantasin & göra det bästa av situationen.

Förra sommaren köpte jag mig en pergola, den var startskottet på min uppbyggnation av en trädgård.
Utefter pergolan kommer min trädgård sakta växa fram, exakt hur vet jag inte då det är min lust & fantasi som kommer prägla den & lusten & fantasin ändras säkerligen under tiden.

I sommar har jag två önskningar som jag skulle vilja göra i trädgården.
Dels nått liknande som på bilden här ovanför & dels ett "växthus" liknande bygge utav gamla fönster...

Tid & ork får avgöra vad som kommer hinnas med!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!