tisdag 30 oktober 2012

Lampa/or av en konservburk.

Nu när hösten/vintern kommit till oss med dess mörker,
 passar väl inget bättre än att göra egna lampor?
Ett tips är att använda sig av vanliga konservburkar:)

                   
 Det enda man behöver är en el flera konservburkar & lampsladd/ar som te x finns att köpa HÄR
sen är det bara att sätta i gång och göra hål på burken och sätta i lampsladden!!


 Eller så kan man göra en hel girlang av burkar:) Läckert!!


Alla typer av burkar går bra att använda, här en helt vanlig varm korv burk.


Mitt egna bidrag är dessa (jag har två st) som är gjorda av stora (krossade tomater) burkar med härliga färger, jag har bloggat om detta innan, så vissa kanske har sett dem redan?. Dessa hänger i mitt köksfönster och sprider mysigt sken om kvällarna!! 


1 kommentar:

  1. Såna här lampor är så fina. Vad kul att du gjort dina egna versioner :)

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!