måndag 5 december 2011

Först till olycksplatsen

Ja i dag kom jag o barnen först till en olycksplats. Hittade en person som ramlat o slagit i bakhuvudet rejält, så stället där personen låg var alldeles blodigt:(

Jag hade varit o hämtat barnen på skolan & körde upp med bilen på vår gård och mot garaget. När jag nästan ska till o köra in i garaget, så blänker det till i dikeskanten, på en liten väg som går intill vår långsida av garaget. Jag kollar dit och ser en hund sitta så fint mitt på den lilla vägen & hinner tänka- vad gör den hunden där? Innan jag ser en människokropp ligga intill orörlig. Jag hoppar ur bilen & går fram till personen som jag då ser vem det är... en person som jag känner lite grann.... personen ligger helt stilla o är lite okontaktbar. Jag får ta o skaka om människa lite & tillslut kvicknar den till och jag får kontakt.

Beslutar mig att larma 112 då personen ramlat så illa att det blöder ganska rejält från bakhuvudet & är lite svår att få kontakt mer. Medans jag slår nr till sos, så skickar jag i väg sonen som är 8 år över till grannen för att försöka få lite hjälp.... vid det här laget är mina barn lite skärrade & hunden har fått syn på våra två katter & personen måste få nått omkring sig för att inte kylas ner... Grannarna kommer ut med filtar & vi lägger om personen & lägger ett "tryckförband" på bakhuvudet i väntan på ambulansen. Medans vi väntar försöker jag få tag på någon anhörig & lyckas till slut, den anhöriga bor här i närheten & kommer ganska snart till platsen & tar hand om hunden & följer sedan med i Ambulansen.

Jag hoppas att det gått bra för personen & sänder en extra liten tanke till den drabbade nu i kväll!! Jag hoppas jag snart får se dig gå ut o gå med din hund o må bra snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!