lördag 3 december 2011

Åh vilken start på dagen:(

Hade en smart ide i morse. Tog med barnen & hundarna på stan, till ett ställe som heter badhusparken. Barnen glada över att få leka på lekplatsen och jag glad över att hittat en tid att träna ena hunden (den yngre) lite socialträning:) Gick jättebra ända tills....

Ett stort gammalt ånglok med vagnar kom till perongen brevid stället vi är på, det var på väg till en julmarknad lite längre bort i stan & männsikor ska kliva på, loket tjuter i sin tuta vid avgång & vår unghund blir jätterädd & kravlar sig ur kopplet:( Hion lägger benen på ryggen och drar i från oss helt enkelt. Över flera stora trafikerade vägar & upp till stans centrum....

Sambon= hundens husse lägger också benen på ryggen & följer efter. Jag o barnen står där & till en början förstår vi nog inte riktigt vad som händer. Sen kom tankarna, detta kan ju gå riktigt illa:(

Vi börjar knata upp mot stan där vi sett hund & husse försvinna... vi ropar lite och börjar fråga folk om de sett vår hund. Det var några som reflekterat Sally springandes & kunde tala om för oss vilket håll hon sprungit. Jag ringer till sambon efter ett tag & då visar det sig att både sambo o hinden Sally befinner sig vid vår bil där hon suttit och tryckt när sambon kommit dit!!

Hon har alltså sprungit till vår bil. Helt otroligt att hon hittade tillbaka dit, el var det en ren lyckträff??? Allt slutade iallfall bra som tur är. Men det var inte en roligt upplevelse, varken för hund el oss!!!

2 kommentarer:

  1. Men oj vilken duktig hund ni har ändå som sprang till bilen, jag tror inte alls att det var en lyckträff utan hon hittade nog dit. Kände sig trygg där. Skönt att det slutade bra iaf =)

    SvaraRadera
  2. Det är klart de kan, de känner ju dofter. Det fanns ju en hund som åkte pendeltåg hem i sthlm i höstas.
    När min katt Tajzon levde så ramlade han ut från tredje våningens fönster. Han gick tre hus bort och satt på vår bils motorhuvud när min make hittade honom.
    Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!