tisdag 1 november 2011

Ombyggnationer?

Har legat vaken en hel del i natt, hostat & hostat & hostat + lite feber på det. Så i dag är det en riktigt "kurera sig dag" här hemma.

Men det jag skulle komma till ,var att i natt när jag låg vaken, kom jag på en briljant ide.

Vi har ju inte världens bäst planerade planlösning på vårt hus. När vi flyttade in, bestod husets nedre plan av ett stort kök, en pytte liten hall, ett stort vardagsrum & ett litet badrum.

Övre våningen bestod av två stora sovrum, en liten smutta vid balkongdörren, en liten toa och ett litet förråd.

Källaren var ett enda stort rum där det stod ett gäng garderober o en tvättmaskin.

Vi har i dag byggt om en del och tex byggt en större hall, gjort två rum i källaren (ett förråd & en tvättstuga) byggt om det ena stora sovrummet uppe, till två mindre barnrum och ett litet "all/lekrum" där det i dag finns en gästsäng som är en soffa till vardags.

Barnen har alltså varsit rum att husera i, dock är dotterns rum väldigt litet. Vi har också ordnat det lilla förrådet upp till ett rum med förvaring av leksaker, just pga att dottern har så litet att hennes leksaker inte får plats i hennes rum.

Jag har grubblat o grubblat, då jag vill få till ett gästrum här hemma, gästerna bor i dag i barnens lilla lek/allrum och det känns inte bra. I natt kom jag på et briljant ide. Vårt stora "masterbedroom" går faktiskt att dela av på ett sätt och göra ett till sovrum som blir större än dotterns lilla krypin & således kan vi göra ett gästrum av hennes nuvarande rum!!! Så härmed inleds yttligare ett byggprojekt i vårt hus....:) Måste bara övertyga mannen i huset att det kommer bli kanonbra!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!