torsdag 3 november 2011

Lamp sladdar!?

Har länge grubblat på hur jag ska göra med lampsladdar till lampor, som man har i taket. Gillar inte de där plast grejjerna elektirkerna använder och inte heller att gömma sladdarna under nått litet plast hölje som man kan limma fast i taket. Var in i ett gammalt hus i sommras där de inte gjort nått åt elen sedan det byggdes. Såg direkt de vakra porslins uttagen och strömbrytarna, den brun/beiga pappersinklädda eltråden vilade på sina ställen på små porslinsisolatorer & jag fick lite minnen från barndommen.

Jag är nämligen uppväxt på en gammal bondgård som gått i arv i många generationer & sådanna hära isolatorer fanns runt om på ägorna (föra att hålla stängseltråden i hagarna till korna). Tyvärr byttes de ju ut till plast så fort de gått sönder....

Men hur som hellst väktes lite tankar i mitt huvud & jag har sedan dess sökt runt efter ideer om hur man skulle kunna använda sådanahära i mitt hem:) & såhär som bilden ovanför kommer det bli!!!

1 kommentar:

  1. Hej
    Tack tack för tipset:)
    jag ska grunna så får vi se vad det blir:)
    kram
    sandra

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!