fredag 25 november 2011

Fredag igen...

Veckorna går rätt så fort.... tycker att det är måndag & vips så är det fredag igen. Tyvärr går helgen ännu fortare...

I dag jobbar jag förmiddag och hämtar barnen på skolan redan kl 13.00. Så vi får en lång härlig fredag eftermiddag tillsammans. Tror vi ska mysa till det lite extra & göra lite extra god mat i dag?

I helgen ska vi försöka ta oss ner till vår stuga (som vi precis fått tillgång till) stugan är i dag fullt möblerad, med möbler från 50-60-70-80 & 90 talet i en salig blandning.... det är principen- det jag rensar ut hemma, det ställer vi i stugan, som "praktiserats" av olika familjer som "delat" på denna stuga i måååånga år... nu har alla enats om att stugan måste få 1 ägare & det blev min sambo & jag. De andra har fått varsin tomt i närheten och tänker väl så småningom bygga eget. För oss var detta en bra lösning, vi kommer nog inte ha råd att bygga eget på länge, så att det blev vi som får ta oss ann stugan gör ju att vi har en stuga som vi istället kan renovera o bygga ut/till i den takt vi har råd, men ändå har vi ett ställe att vara på:)

I helgen ska vi (iallfall försöka) på ett smidigt sätt kolla vad som ska vara kvar, kastas el hämtas av andra i stugan. I dag står där tex en gammal bäddsoffa som är nerlegad & en våningsäng med hemska skummadrasser. Jag med min rygg kan inte sova där, så en riktig säng är första prio för att jag överhuvudtaget ska kunna sova över där. Sedan är prio två, att måla all furu vit, för att få ljus och rymd:) Prio tre blir att fixa till det lilla köket så det blir fräscht & sedan tar vi oss ann allrummet med en härlig soffa & nya textilier=) kommer nog bli kanonbra det här!!

Lyssnar denna morgon på denna låt:



Önskar er alla en riktigt trevlig första advents helg!

Ses igen efter helgen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!