fredag 12 augusti 2011

Stackars krake...

Denna lilla kattstackare strycker omkring här på vår gård. Den är mager som en sticka o ser väldigt ung ut. Första gången vi märkte av den, stod den o käka upp hundarnas torrfoder, som de lämnat kvar i skålen sedan morgonmålet!! Den såg ut att inte ha sett mat på väldigt länge, då den slukade maten väldigt hetsigt o snabbt!! Det gör ont i mitt hjärta att se denna lilla krake, hungrig o ensam! Jag har sökt efter ägaren/na genom att lägga ut en bild på facebook, där jag är vän med många i samhället vi bor i. Men ingen verkar känna igen katten... inte heller grannarna har sett den förr... än hoppas jag att den har ett hem o snart hittar hem dit. Men kommer den stanna här i området o bara strycka omkring måste jag ta hand om den när vintern kommer. INGEN ska behöva vara utan mat kärlek o värme. O för den delen tror jag inte denna lilla magra katt överlever en kall vinter utan mat o värme!! Det jobbiga i det hela är att vi redan har två katter som gör allt för att hålla denna borta från vår gård... de vill inte ha några inkräktare på sitt revir!!

1 kommentar:

  1. Du får göra din katt kompis med honom, du har nog fått dig en tredje kissemiss.


    Han var riktigt fin. Kram på dig

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!