måndag 8 augusti 2011

Måste ändra min livs stil....lite...



Fick en smärre chock i förmiddags, ställde mig på vågen i badrummet o trodde inte mina ögon!! Har lagt på mig en hel del de senaste två åren. Iomd att diskbråckshelvetet brakade loss, med de två diskbråcken i nacken, har jag fått sluta med all min vanliga träning som tex löpträning med hundarna i skogsterräng, typ friskis o svettis gympa med mycket hopp o studs och cykling. Det fungerar inte helt enkelt pga värken i nacken, istället har jag promenerat och simmat i stället, en mer skonsam träning för nacken......! MEN sedan i december 2010 då disken i ländryggen gick sönder & höger ben slutade fungera normalt och nervsmärtan i rygg, höft o ben kom till.... så har jag fått lagt ALL träning på hyllan. Det gör helt enkelt för ont att träna. Men jag har tyvärr inte lagt om min kost och det har tydligen gett resultat. Jag kännt det på kläderna men att det var såååå pass många kilon kunde jag aldrig tro!!=( NÄ NU MÅSTE JAG SKÄRPA MIG!! Kan ju fortfarande knappt röra mig. Tar mig runt haltande, så några långa sträckor blir det INTE!! Men däremot kan jag ändra min kost till det bättre... JA så får det bli!! Så förbered er på lite "nyttiga" recept här i bloggen hädanefter!!

2 kommentarer:

  1. Du, det upptäckte jag med, jag har börjat äta på assiet och det fungerar. Jag har gått ner 17 kg nu på ett år men jag står still nu.

    Så du när vi blir bättre( men aldrig bra eller hur var det nu igen) då jäklar ska vi träffas och gå på promenad och hitta på något kul. Vad sägs om det?'

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ellinor--> JA självklart!! Då ska jag & du promenera i långa sträckor o bara prata skit=) Hoppas det finns fina vandrings sträckor där du o sambon bosätter er... el kommer ni flytta upp igen när han studerat klart?

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!