onsdag 3 augusti 2011

Livet med diskbråck...

Ja man undrar ju hur länge detta ska pågå? Man blir rätt slut i både kropp o knopp av denna värk... går i dagsläget till sjukgymnasten två ggr/veckan för att få lite "smärtlindring" i form av att ligga i en "ryggbänk". I bänken töjs min rygg/kotor ut av min egen kroppsvikt o på så sätt lättas trycket på den klämda nerven. Efter varje gång känns det lite bättre i vaden o foten o jag får lite lättare att gå. På så sätt kan jag i allafall åka med o storhandla el handla enkla saker själv, lite mer frihetskänsla i nån timme=) Men allt annat "suger".... jag vill cykla med barnen, hoppa studsmatta, gå på långpromenad med hundarna, plocka bär på fjället och pyssla o dona hemmavid... allt får vänta yttligare en sommar. Detta är andra sommaren i rad som "handikappad" förra sommaren fick jag mina två första diskbråck som precis kännts bättre o nu fick jag ett till=( Men inte kan det bli värre nu? Nu måste det bara bli bättre.... förhoppningsvis hjälper en op mig o jag kan börja att klättra upp ur det svarta hålet!!? Håll tummar o tår för mig är ni snälla....

2 kommentarer:

  1. Det är klart vi håller tummarna att du ska slippa det här helvetet! Det är så jäkla jobbigt att alltid få stå bredvid och aldrig vara med.
    Och du man behöver inte alltid ha " ett bra ansikte utåt" det är starkt att visa sig svag.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du kikade in hos mig och gillade det. Jag har en stor passion för bakning så det blir en hel del. Du får kika in ikväll igen så får du ett "gottigt" recept till.

    Tråkigt med diskbråck. Hade nyligen ryggskott och jag blev på så dåligt humör av att ständigt gå med värk. Inte alls roligt. Hoppas det går att göra något åt det som lindrar.

    Kram Teres

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!