måndag 27 juni 2011

Diskbråck igen=(



Ja nu är det konstaterat, det jag egentligen redan visste! Jag har fått ett förbannat, eländigt fruktansvärt ont, diskbråck igen=( ja det är inte första gången. Förra sommaren var jag helt handikappad av smärta & enarmad, då diskbråcken (två st) i nacken gjorde högerarmen helt obrukbar. Jag kunde helt enkelt inte ens klä på mig el tvätta mitt eget hår=( o nu är det alltså dags igen. Denna gång ett stort bråck i ländrygg. Så nu är jag enbent. Höger ben värker nått enormt ända ner i foten & jag har svårt att gå, sitta o böja mig ner, ryggen värker ännu mer o varje rörelse är en plåga!! Så har det varit i ca 4 månader nu... min läkare har inte riktigt trott på mig o jag har fått bråka mig till en MR röntgen! I dag kom svaret... & det är som jag befarat!! Varför kan inte bara läkarna lyssna o tro på en? Varför ska man behöva vara frisk, för att orka vara sjuk???


I morgon ska jag träffa min läkare o begära en remiss till ryggkliniken, där tror de på en o förstår, jag ska även begära att få bättre värktabletter o förhoppningsvis bli sjukskriven. Jag vill inte behöva ta ut mina semesterdagar o må så här kasst!! Nä jag vill njuta av min semester....


Så nu vet ni hur jag mår... KASST!!

På återseende mina vänner o då förhoppningsvis får ni se mer av vårt blivande kök!!

2 kommentarer:

  1. Hej! Ska aldrig mer klaga över tillfällig värk efter att jag läst om ditt hemska diskbråck!! Hoppas nu bara att du får hjälp, förstår om du mår uselt.... Tänker på dej, många styrkekramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Åh =( det är ju så jobbigt att ha ont. jag har också ett diskbråck i ländryggen, men jag har inte fått gjort en röntgen utan jag har fått diagnosen av en sjukgymnast pga symptomen, men mitt kommer och går, kan ha skit ont i ett par veckor sen är det borta bra länge och så kommer det tillbaka, så har det hållt på i flera år =( Kram

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!