söndag 13 mars 2011

Oj oj oj vilka fynd=)


I dag är en av mina bättre dagar i "fynd" letandet...

Börjar med:
Fynd nr 1.
På bilden här ovanför.
Det är en lampa,
som kommer att hamna på dotterns nya rum.
Vunnen på tradera för
62Kr.


Fynd nr 2.
På bilden här ovanför är en gammal "grislampa", industri modell.
Den kommer få plats ovanför vårt bord i vardagsrummet.
Kostnad: 0 kr
Den kommer från min mamma o pappas gård o har värmt små kycklingar o grisar i mååånga år när jag var barn... den har hängt oanvänd i många år.
I dag tog jag o fråga om den kunde få flytta hem till mig, min käre far bara log lite konstigt när jag berättade vad den ska användas till!
Men visst fick jag ta den om jag ville det...=)


Fynd nr 3.
En karmstol,
också den fyndad på tradera.
106kr
Ska till sommaren få bli en gunga till verandan=)
dock ej gul=)

Oj oj vilken fyndar dag det blev!!
Härliga söndag!!


2 kommentarer:

  1. Härliga fynd!! Grislampor har jag oxå tre stycken, min pappa tittade lite konstigt på mig oxå när jag sa vad jag skulle hänga upp dom...hi hi.
    Gungan kommer bli SÅ häftig :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka fynd!!! Kommer bli kanonfint.
    ...Apropå böcker, skickade efter en helt underbar bok från adlibris.com, "Vackert med vintage"...kom hem idag, helt underbar, en fröjd för ögat!! Ha de gott! Kraam

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!