onsdag 9 mars 2011

Före & efter bilder!

I dag börjar jag min ledighet, jag har sportlov tillsammans med mina barn=)
Sååå härligt!
Sambon har varit hemma Mån & Tis & resten av veckan är jag hemma.
Känns bra i hjärtat att man kan ta ledigt o ängna tid med sina barn, snart är mamma o pappa för ointressant o kompisar kommer står i centrum. Då kan man jobba istället!!!
Småbarns tiden är på tok för kort o mitt stora "mål" är att ta "reda" på allt tid jag kan få tillsammans med mina barn... denna tid kommer ALDRIG mer igen lixom!!
********
På förmiddagen har jag o Nova
börjat att inreda hennes första alldeles egna rum.
Tänk vilken lycklig 5 åring jag har här hemma nu!!
I höstas fick storebror Lucas 8 år, sitt egna rum o nu är det lillasysters tur..
De har nämligen delat på ett enda stort rum, som vi nu delat i tre mindre.
***********
FÖRE BILDER: Här ovanför ser ni hur Novas "del" såg ut innan renovering...dock väldigt stökigt just på korten, då vi redan höll på attförbereda renoveringen o allt står huller om buller...
*******
När vi flyttade in i huset så var detta rum som barnen delat, målat i Ljusblått o teracotta.
Och vi har haft på tok för mycket annat att lägga tid o pengar på, så deras rum har bara fått vara....
EFTER BILDER:

Just nu ser Novas rum så här, det är inte klart på långa vägar.
Vi ska inhandla en liten hylla för böcker o förvaringslådor/burkar/askar osv
och en matta saknas, det ska upp en tavla och jag tror att tripp trapp förvaringen inte kommer att finnas kvar när hyllan kommit på plats... men ni ser iallfall skillnanden!!
Visst blev det fint?
Nu ska vi äta sportlovs lunch: Korv o bröd!! beställt av barnen!!
Ha det gott!!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det blev! :-D

    SvaraRadera
  2. Det blev jättefint! Det är så roligt att göra i ordning barnrum, det finns så mycket fina saker till barn...vilken fin säng Nova har :)
    Ha det gott! Kram Annika

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!