torsdag 3 mars 2011

Ett tråkigt val, ledde till nått spännande...


Efter några dagars tänkande, har jag tagit ett beslut.

Jag har valt en väg...

Detta jobbiga val, gjorde även att nått roligt o lite spännande hände, jag anmälde mig på en kvällskurs!!

Ett tråkigt val, ledde till en rolig kurs=) Jag visste ju att allt har en mening!!

Det var bara meningen att jag skulle gå denna kurs=)

***************

Trädgårdsplanering


Hur planerar jag en trädgård utifrån trädgårdsägarens behov, villkor och drömmar? Hur tar jag reda på platsens förutsättningar och möjligheter? Hur gör jag en planritning? Vad ska jag tänka på när jag väljer växter? Hur skapar jag rumskänsla? Vilka färger ska jag välja?I denna trädgårdskurs diskuterar vi trädgårdsdesign med utgångspunkt i trädgårdsägarens önskemål, platsens yttre förutsättningar och möjligheter. Du kommer att få praktiskt träna på planeringsprocessen och skissa en planritning. INNEHÅLLBehov-, funktion- och drömanalys. Trädgårdens rum. Färg, form och sinnen. Planritning. Vi går igenom planeringsprocessen och lär oss designverktygen för hur du ska kunna planera och skapa en trädgård, liten eller stor, som motsvarar trädgårdsägarens drömmar om utseende och arbetsinsats, platsens själ och naturliga förutsättningar.
***
Visst låter det spännande?
Jag längtar till kursen börjar...

3 kommentarer:

  1. Hej på dig:-)
    Jag postar ett par provtuber av Bapanthen-salvan till dig i morgon. Har varit sjukstuga hos oss så jag har inte kommit mig för att fixa det tidigare....Sorry!

    Kram & trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jadu valet å kvalet, såå jobbigt ibland ska gudarna veta....Hoppas kursen är bra, låter ju verkligen toppen!! Lycka till nu med ALLT! Kraam Ullis i Smålandet

    SvaraRadera
  3. Spännande med kursen!! :) då kan jag anlita dig som "konsult" sen....du är ju proffs då ;) Hoppas allt är bra med dig! Kram "grannen"

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!