måndag 14 februari 2011

♥ Alla Hjärtans dag ♥

Fina bilder från: Green wedding shoes.
********
♥ALLA HJÄRTANS DAG♥
*******
Firas inte nått speciellt här hos oss mer än att vi brukar baka en:
Alla hjärtans dag kaka.
De senaste åren har vi bakat en:
*************
KALLE ANKA KAKA:
*********
2 ägg
3 dl strösocker
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 msk kakao
50 g smör
1 1/2 dl vatten
3 msk smör
1 1/2 dl florsocker
1 äggula
************
Vispa ägg och socker riktigt vitt och fluffigt. Blanda mjöl, bakpulver och kakao, rör i det i äggsmeten.
Smörj och bröa en form med löstagbar kant. Koka upp smöret och vattnet. Häll det i smeten och rör smeten jämn.Häll smeten i formen och grädda i 175 grader i nedre delen av ugnen ca 40 minuter. Stjälp upp och låt kakan svalna helt och dela den i två bottnar. Rör ihop smör, florsocker och äggula till en smörkräm. Bred den över ena bottnen, lägg över den andra och pudra florsocker över kakan.

MUMS!!
Ha en riktigt mysig dag!
♥KRAM♥



2 kommentarer:

  1. mums :) kakan ser riktigt smarrig ut! Vi firar inte heller dagen med något speciellt (förutom att jag HOPPAS att mannen komer hem med en blombukett, vilket han inte kommer att komma ihåg..... ;) här hemma är dottern sjuk så jag har passat på att baka kanelbullar idag..vi får väl mumsa på dom vi.. Ha det gott!! Kram Annika
    (Tack för snälla kommentaren om utseendet på min blogg, det är min dotter som hjälpt mig litegrann)

    SvaraRadera
  2. ...tror aldrig jag gjort den kakan, måste prövas! Ser riktigt god ut! :) Kram på dej
    Ullis

    SvaraRadera

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!