onsdag 12 januari 2011

BROCANTE CHIC

Jag har hittat namnet på "min" inredningstil=) Denna förklaring är så "RÄTT" precis så här vill jag ha det runt omkring mig!!



Det är som att kliva in i en vindskupa i Paris, med fladdrande vita gardiner och pudriga pasteller, bohemiskt mixat med rustika möbler. Nu inreder vi med fransk loppiskänsla – brocante chic!
Drömmen är en lite ruffig men vacker vindsvåning i Paris, med högt i tak och väggar med struktur. Balkongdörrarna står på vid gavel med fladdrande vita spetsgardiner. Möblerna är i metall och trä som fått patina av väder, vind och ålder – som hämtade från en gammal fasters trädgård i Provence, eller fyndade på loppmarknaden runt hörnet.I den nya franska stilen, ”brocante chic”, blandas rustikt med sött. Milda, pudriga pasteller – som i de franska bakverken macarons! – är färgskalan. Snittblommor och växter plockade i förbifarten är placerade i skimrande glas. Kanske blir det frukost på balkongen med café au lait och croissant serverat på loppisporslin? Sedan, krypa tillbaka till sängen med en klassisk gammal kärleksroman.

1 kommentar:

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!