fredag 20 augusti 2010

Härliga fredag!

Äntligen fredag!
Denna vecka har gått fort, men ändå varit rätt tuff. Jag har varit borta från mitt jobb i ca 6 månader, pga de dumma diskbråcken som jag drabbades av i feb.
Nu äntligen är jag tillbaka på mitt älskade jobb=)
dessutom har jag jobbat 100% min första arbetsvecka.
Jag har bara en 75% tjänst i vanliga fall, men då mina kollegor (några av dem iallfall) fortfarande har semester, så har jag jobbat 100% & täckt upp lite för dem...
Denna härliga fredagseftermiddag började väl inte på bästa sätt. När jag kommer hem, så möts jag av att vår el kabel, grävts av, av misstag.
Så vårt hem har i dagsläget varit utan ström i ca 8 timmar & just nu jobbar ca 5-6 man med att laga detta kabelbrott.
Tyvärr verkar det vara lite avancerat, då de bara kan laga det provisoriskt & ska återkomma nästa vecka & fixa det på riktigt!!
Så få se när vi får vår ström åter...kvällen kanske blir tidig i mitt fall, då datorns batteri håller på att ta slut och allt annat går på el... kanske jag några värmeljus i nått skåp om jag har tur...
Våra kära barn, ska ut och åka husbil denna helg, med sin mormor & morfar.
De har packat sina väskor och väntar med spänning på att de ska hämta upp dem...sedan bär det av! Dottern (4 år) är lite nervös, då hon egentligen inte vill sova borta...
men hon vill ju ut och åka husbil....
Själv ska jag fortsätta röja & organisera i förrådet och försöka att få det mesta gjort, medans barnen är på "semester"!!
Passar på att önska er en riktigt trevlig helg!!
Kram Cissi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna ett medelande, då blir jag glad!